Design bartafels van NJOJ Brand Store
Meubelontwerper en designer Paul van Hoeven ontwierp in 2013 een unieke, stoere meubellijn in de vorm van bartafels en eettafels. Hij noemde deze lijn NJOJ, wat je uitspreekt als enjoy. De meubellijn is in de afgelopen 7 jaar goed verkocht, maar toch had Paul het gevoel dat er veel meer inzat. Maar hoe zorg je dat je designproducten en je designmeubelen de aandacht krijgen die ze verdienen?
Samenwerking NJOJ en Merijn
Daar had Merijn Janssen (38) uit Helmond wel een antwoord op. Al jaren zorgt hij er met zijn online marketing bureau actief voor, dat bedrijven en hun diensten bovenaan in de zoekresultaten van Google verschijnen. “We filosofeerden intern al enige tijd over een platform voor ontwerpers”, vertelt Janssen. “Zij willen hoog scoren in Google en zo hun producten aan de man brengen. Wij gaan ze daarbij helpen door middel van een online én een offline marketingbenadering.”
Staand vergaderen en lunchen aan design bartafel
Een platform voor designers staat momenteel nog op de agenda, maar met Paul van Hoeven van NJOJ Dutch Design is alvast de eerste samenwerking aangegaan. Daar is nu de website njojbrandstore.nl uit voortgekomen.
Janssen en van Hoeven vonden elkaar toen Janssen op zoek was naar een manier om zijn medewerkers meer afwisseling te bieden tijdens het werken: de bartafels van Paul bleken zich hier uitstekend voor lenen.
“Ik weet nog dat ik de eerste tafel kocht bij Paul, nu hebben we al een stuk of vijf tafels op kantoor in gebruik. Staand vergaderen en lunchen is bij ons heel normaal geworden. Het mooie aan de NJOJ bartafels en eettafels is dat ze heel handzaam zijn. Je zet ze in een wip van de ene op de andere plek en je haalt ze ook zo uit elkaar. Daarnaast hebben de tafels de ongeëvenaarde voetsteun. Het lijkt zoiets simpels, maar iedereen die aan een NJOJ-tafel staat, zet automatisch een voet erop, dat staat gewoon lekker.”
De meubels hebben een stoer, maar tegelijkertijd warm uiterlijk.
Digitale, fysieke én rijdende showroom
Via NJOJ Brand Store kan iedereen zo’n multifunctionele, industrieel vormgegeven tafel aanschaffen. Mensen die de meubels willen voelen, ruiken en beleven, kunnen op afspraak terecht in de fysieke showroom, gevestigd in Helmond.
“In die showroom staan nu de designmeubels van Paul, maar daar komen straks dus allerhande creaties van andere topontwerpers bij”, stelt Janssen. “Daarnaast gaan we het land door met een mobiele showroom, zodat mensen die de tafels echt willen ervaren aan hun trekken komen zonder dat ze het hele land hoeven door te crossen. Door middel van dit totaalconcept gaan we de producten van Paul – maar straks dus ook van andere ontwerpers – niet alleen digitaal, maar ook op klassieke wijze aan de man brengen. Zo combineren we een online én offline benadering van potentiële klanten, zodat iedereen straks een originele NJOJ bartafel in huis heeft.”